Wednesday, February 16

[Tips] Khasiat Putih Telur untuk Wajah

Ok, I ada satu pertua yang boleh dipraktik kan bersama. Tak kira la laki atau pompuan. Mesti ramai yang berlumba-lumba nak dapatkan kulit muka yang mulus dan tulus dan sanggup abis kan duit sampai beribu-ribu kan. Tapi I memang tak sanggup! I pakai cara yang mudah dan murah saja dengan menggunakan putih telur (abis la..kene marah dengan mak asik abiskan telur kat dapur dia =_=’). Putih telur nih I gunakan sebagai masker.

 

Tau tak manfaat putih telur nih dapat mengurangkan kesan parut jerawat, mengecilkan liang-liang roma dan baik untuk kulit yang kering dan berminyak. Selain itu juga, dapat menanggalkan withehead dan blackhead. Boleh membuatkan kulit muka lebih tegang dan halus selain awet muda dan melembabkan kulit sebab mengandungi protien (sebab tu la I kelihatan seperti 20 kan..haha..sila jangan muntah).

 

Cara nya mudah saja:

     

  • Ambil sebiji telur kemudian pecahakn kedalam mangkuk. Ambil putih telur saja tau dan asingkan kuning telur.

     

  • Pukul telur dalam mangkuk

 

Putih telur 

 

  • Dengan menggunakan kapas (koyak kan kepada 2), celup dalam telur dan terus tepekkan ke seluruhan muka.

Masker

 

  • Biarkan sehingga 30 minit atau sampai kering.

 

Bila dah kering, boleh cabut mask dari muka, basuh dan keringkan. Mesti rasa muka licin sebab blackhead dan whitehead telah dibuangkan sekali. Tak payah pakai Biore porepack pun. Jimatkan.. Cuba try dan lihat lah hasilnya.

 

 

 

 

www.tips-fb.com

Ratings and Recommendations by outbrain